Home sweet home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nienke & Annelies - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nienke & Annelies - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Nienke & Annelies

28 April 2014 | Nederland, Amsterdam

De afgelopen drie dagen nog een beetje flink gewinkeld en de Co van Kessel fietstour gedaan. Ontzettend leuk! Samen met Emily waar we hadden afgesproken onze laatste dagen te spenderen. Op de fiets door de leukste kleine straatjes, onmogelijk krappe steegjes, markten en met met een pontje de rivier over naar mooie tempels. Dit was leuk! Even en pauze in een klein parkje, wat hier nou gaande? Er werd een film opgenomen! Onze lieve gids, Noona van zo'n halverwege de twintig kreeg bijna een beroerte. Dit was De bekende Aziatische acteur, model en zanger in één. Ze was zo blij als een dertienjarige one direction fan haha wat leuk! En ja hoor, ze wilde op de foto en door haar enthousiasme wilde wij dat ook. Dus jawel, we staan op de foto met een ster (beetje spijtig dat we geen idee hadden we hij was). De fietstocht zat er helaas weer op, wat een ontzettende leuke ochtend was dat! Nu kon de shopsessie/ hectiek beginnen. Heel vaak kom je dezelfde dingen tegen in Azië en de uitspraak 'dat koop ik op het eind in Bangkok wel' viel vaak. Jawel, een lijst waar je U tegen zegt. Relaxen zat er niet meer in maar uiteindelijk allemaal geslaagd. Op onze laatste avond ging Emily dan ook naar huis, zo gek weer. Na ruim twee maanden met iemand te reizen is afscheid nemen best lastig.
Ook een lastig gebeuren was nog even het inpakken van de backpack! Dit is een drama (stop een olifant maar eens in een hamsterkooi) maar uiteindelijk gelukt en dat nog binnen de 30 kg! Nu moeten we echt naar huis. Zo gek, 6,5 maand klonk eerst zo lang maar voelt niet zo. We hebben gedaan wat we wilde en veel meer. Zoveel bijzonderen plaatsen, bezienswaardigheden en wat is hebben we mazzel dat we dit hebben kunnen doen. Wat misschien nog wel het allermooist is geweest zijn de mensen. Al die maanden zijn wij omringt door de meest geweldige mensen. Gewoon in de dagelijkse dingen door de lokale bevolking en verder hebben we echt vrienden erbij. Nooit gedacht dat een vriendschap zo snel kan ontstaan en dat je je zo makkelijk kan aanpassen aan nieuwe mensen. We hebben echt geluk gehad met iedereen die we ontmoet hebben, leuke avonden, soms alleen een kort praatje maar ook echt vriendschap. Helaas zullen we lang niet iedereen weer zien, dan is de wereld toch wel groot. Gelukkig hebben we een geweldige groep vrienden overgehouden die in Nederland woont en in Engeland, dus dat is nog relatief dichtbij.
Onze vriendschap heeft na een half jaar op elkaars lip zitten ook bewezen dat dat wel goed zit. Nog net zulke goede maatjes, maar dan nog beter!! De laatste 4 a 5 maanden hadden we dan ook natuurlijk Kim erbij, iemand die we nu niet meer kunnen missen. Het voelde alsof we al jaren vriendinnen zijn en voegde alleen maar positiviteit toe aan onze reis. Het zal dan ook heel raar zijn om straks allemaal weer alleen in bed te liggen of in je kamer te zijn.
Wat zijn we blij dat we dit gedaan hebben. Volledig blut, maar zoveel rijker.

Dit is voorlopig het laatste reisverslag over Azië. We zijn weer thuis namelijk. Hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen en bedankt voor alle lieve reacties, berichtjes en interesse. We kijken er naar uit om jullie weer 'echt' te spreken.

• 28 April 2014 - 14:21

Kim:

Lieve nienke! Gelukkig weer veilig thuis! Maar ik.zal die prachtige plaatjes en leuke reisverslagem.ook.wel.missen! Tot.gauw!

• 28 April 2014 - 23:19

Timon:

Weer thuis? We gaan volgende week weer weg toch? MIS JULLIE!! Onvergetelijk :)