Living on paradise - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Nienke & Annelies - WaarBenJij.nu Living on paradise - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Nienke & Annelies - WaarBenJij.nu

Living on paradise

Door: Annelies en Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke & Annelies

08 November 2013 | Indonesië, Gili Trawangan

Bij ons tweede reisverslag ligt de druk al hoog, want in tien dagen gebeurd er een hoop! Vanuit Sanur hebben we onze reis vervolgd, per taxi, naar Kuta. Kuta vonden we een hele leuke, drukke, gezellige, toeristische stad die bekend staat om de vele shops, de indrukwekkende zonsondergang en het bruisende uitgaansleven. In Kuta hebben we kennis gemaakt met het werkwoord bali bargain, waar we in onze beleving erg goed in zijn geworden !Waarschijnlijk worden we alsnog als een gek afgezet. Na twee leuke dagen met onder andere skygarden dansjes, live muziek, cocktails en biddende mensen , zijn we naar Ubud vertrokken. Een taxi voor de hele dag bleek goedkoper en handiger met drie mensen, dus die hebben we eerst voor sightseenen gebruikt. Tanah Lot, een mooie tempel in het water, was stop nummer 1. Nadat we toerist gespeeld hebben , een slok heilig water hebben gedronken, rijst op ons hoofd geplakt gekregen van een soort van heilige (dat stond er in ieder geval).duurste slok water van ons leven, maar heilig worden brengt de nodige onkosten met zich mee. Taxi weer ingestapt en door naar het bali bird park, wat overigens net zo sensationeel was als het klinkt. Voor het entreegeld hadden we ons eigen heilige waterbron kunnen aanleggen, maar goed na een aantal foto's met exotische vogels en we konden er wel van genieten. Taxi weer in en door naar Ubud. Van te voren al een verblijf geregeld. Het was een spannende strijd tussen twee accommodaties, maar voor 70 cent meer een zwembad, gaf uiteindelijk de doorslag. Ubud is een super relaxede stad meteen beetje een zweverig kunstenaarssfeertje. Eerste dag goed gebruik gemaakt van de extra 70 cent en lekker uitgerust bij het zwembad. De dag erna door naar monkey forest. Uiteraard stond het geluk aan onze kanten werd suus binnen drie seconden gebeten door een aap. Had dat iets maken met de muesli reep die nog in nien haar tas zat? Stond er niet met koeienlettrrs dat je geen eten moest meenemen? Wijze les: neem het bord van twee bij drie bij de ingang serieus.Na een bezoek aan de dokter (geen mc Dreamy) en grondige inspectie mochten we met een gerust hart weer apen kijken. De apen waren erg leuk, lief en schatting! Daarna we lekker gerelaxed in ons zwembad.
De volgende dag scooters gehuurd en op naar de rijstvelden! Na driehonderd meter komen we in een soort van feestelijke gebeuren terecht, kleurige kleding, muziek, georganiseerde busreizen en een hoop mensen. Wat bleek: de prinses was dood en iedereen kwam kijken hoe de prinses op straat gecremeerd werd. Maar goed, om het lugubere tafereel te ontwijken gauw maar verder. Tegendeel bleek, na wat oponthoud passeerde het lijk ons vanzelf. Die hebben we dus ook ontmoet, ongeveer dan.
Op naar de rijstvelden! Aangezien we de smaak goed te pakken hadden toch maar iets verder doorgereden naar een vulkaan. Toen we later de kaart van bali er bij pakte bleek dat we helemaal naar Kintomani waren gereden, wat helemaal in het noorden van bali ligt. Goed bezig dus en weer iets van ons lijstje kunnen strepen. Vanuit Ubud zijn we met een pendelbus naar Padang Bai gegaan om daar de fast boat naar gili trawangan te nemen. Als advies hadden we al gekregen dat een primatourtje niet verkeerd zou zijn, dus we waren goed voorbereid op de nogal ruwe tocht! Eenmaal aangekomen op het paradijs werden we begeleid naar onze homestay, waar we een familiekamer hadden geboekt. Die kamer was alleen niet meer vrij. Gelukkig werd dit al snel opgelost toen een man ons een kamer aanbood in zijn homestay. We hadden weer een dak boven ons hoofd, toch best fijn! De airconditioning maakte ons al helemaal dolgelukkig. Nu op zoek naar een duikschool! Aangezien ze hier geen auto's of scooter hebben, moet je uitkijken dat je niet geschept wordt door een paard. Meteen de volgende dag begonnen met onze drie daagse duikcursus (waar we elke dag om acht uur moesten beginnen!). Na een ochtend theorie en oefenen in het zwembad, op naar zee! Wat is het leuk zeg, schildpadden, prachtige vissen, lelijke enge vissen en mooi koraal. Na drie dagen en een examen zijn we geslaagd! Meteen volgende dag een extra cursus gedaan zodat we nu open water deep diver zijn. Nu mogen we tot 30 meter diep duiken, daar hebben we dan ook de ' echte' jongens gezien, twee haaien van ongeveer 2.5 meter, heel gaaf! Dat hebben we meteen maar gevierd, ook was het de laatste dag van Suus. We verbazen ons overigens telkens over de prijzen. Voor 5 euro halen we hier allebei een goed bord eten en een biertje op de markt!

Na een net zo emotioneel afscheid als het ontvangst, ging Suus weer terug naar Australië, super leuk dat ze er was!
Lekker boekje lezen ook het strand, nienke was alvast terug naar het huisje. Lig ik daar lekker (af en toe rent er een krab voorbij trouwens), komen er drie mensen foto's nemen in yoga posities. Alhoewel dat al redelijk bijzonder was, viel dat in het niets bij het feit dat de poses vlak voor mijn neus waren en de mevrouw in kwestie geen ondergoed aan had! Aangezien de stand een soort van gynaecologisch onderzoek had kunnen zijn, had ik daar niet bepaald getuige van willen zijn! Maar goed, je vrij voelen op Gili lukt bij sommige heel goed ( of iets te). Jullie horen snel weer van ons!

Liefs vanuit het paradijs!

• 08 November 2013 - 01:41

Hanae:

Wat een leuk verhaaltje! Een een geweldig afsluiter hahahaha!! Ik wacht weer met smart op het volgend verhaaltje!!
    Kussies Hansel

• 08 November 2013 - 02:11

Susanne:

Leuk om weer een verslag te lezen lies! Lukt ook prima met jouw iPad...... ;)

• 08 November 2013 - 07:02

Rosanne:

Lieve meiden!

Wat klinkt dit allemaal ontzettend gaaf! Heerlijk genieten en jullie kunnen zo leuk schrijven, ik geniet met jullie mee!

Liefs!

• 08 November 2013 - 07:22

Danielle Keizerrrrrr:

Heerlijk leesmateriaal in het treintje onderweg naar m'n werk, zo waan ik me nog een beetje in dromenland!
    Geweldig meiden wat jullie allemaal meemaken:D echt leuk om te lezen!

Xxx liefs Danielle

Keep livingggg the gooood lifeeee#YOLO

• 08 November 2013 - 07:31

Annet:

Oh meiden ik lig weer helemaal in een deuk!
    Heerlijk geschreven dit. You girls made my day!
    Is het toch nog een heel klein beetje alsof we er ook zijn..

Much love!

• 08 November 2013 - 08:11

Anne:

Heerlijk om bij het wakker worden te lezen meiden. Kijk nu al uit naar het volgende verslag! Veel plezier!!!

Liefs, Anne

• 08 November 2013 - 09:24

Danielle Hansen :

Super leuk verhaal weer!
    Have fun!!

X Daan

• 08 November 2013 - 14:16

Brenda:

Hahaha zo kan je op het strand nog eens aan ons denken :)
    Mooi verhaal!
    Dikke kus

• 08 November 2013 - 14:36

Marcella:

Ik wacht met smart op het volgend verslag! Xxx

• 12 November 2013 - 15:26

Adri:

Hallo girls,

Zo te lezen vermaken jullie je kostelijk op allerler manieren.
    Reizen, rusten, cultuur en verkeer.
    Geniet er nog lekker van.

Lieve groet
    Adri